Moduł tworzenia i zarządzania listami zakupowymi jest dostępny
tylko w naszej aplikacji. Zachęcamy do jej odwiedzenia.
Zespół Czytamy Etykiety
Pojęcie „Slow Life” jest znane 27% Polaków. Najczęściej badani łączą je z życiem bez pośpiechu, skupianiem się na przeżywaniu „tu i teraz”, życiową harmonią oraz równowagą pomiędzy pracą zawodową i obowiązkami, a życiem prywatnym i odpoczynkiem. W jedenastostopniowej skali (0-10) Polacy oceniają zarówno atrakcyjność tego podejścia, jak i stopień jego realizacji we własnym życiu dość wysoko - odpowiednio na 6.42 i 5,76. Ponad jedna piąta badanych uważa, że życie zgodnie z ideą slow life nie przyjęło się jeszcze w Polsce.
Jak wynika z badań, jednym z najpopularniejszych zdrowych nawyków jest czytanie etykiet produktów - prawie połowa ankietowanych przyznała, że sprawdza skład przed zakupem. Tego typu czynności jak najbardziej wpisują się w ideę slow life a także bardzo nas cieszą.
Świetnym prognostykiem jest także fakt, że jesteśmy aktywni fizycznie, co jest nieodłącznym elementem zdrowego stylu życia - aż 25% ankietowanych uprawia sport kilka razy w tygodniu! Jeśli chodzi o odżywianie, bardzo dużo osób rezygnuje ze słodyczy, potraw smażonych, niezdrowych przekąsek. W kwestii tego, jak zdrowo się odżywiamy, skali 1-6 oceniany się bardzo wysoko - aż na 4,25. Ten raport pokazuje, jak bardzo zmieniło (i nadal zmienia) się postrzeganie zdrowia na różnych płaszczyznach życia.
Okazuje się, że jedzenie dla Polaków to nie tylko zaspokajanie głodu, ale również dbanie o zdrowie. Sporo osób stara się zmieniać nawyki żywieniowe na lepsze poprzez ograniczanie spożycia cukru, spożywanie większej liczby warzyw i unikanie smażonych potraw. Nie zaskoczyło nas, że osoby kupujące naturalne kosmetyki, bardziej niż inni dbają o to, co ląduje na ich talerzu.
Raport Slow Life pokazuje jak wiele zmian zachodzi w polskim społeczeństwie: coraz więcej osób czyta etykiety artykułów spożywczych i kosmetycznych, a także sprawdza skąd pochodzą kupowane produkty.
Z raportu wynika, że 25 proc. Polaków kupuje kosmetyki naturalne - częściej są to kobiety niż mężczyźni (38 proc. vs 16 proc.). Najważniejszym argumentem zakupu tych kosmetyków jest dla badanych skład – 36 proc. wskazań. Osoby, które kupują kosmetyki naturalne są w stanie dopłacić za nie najczęściej nawet 40%. 14% twierdzi, że nawet 80% więcej niż w przypadku zwykłych kosmetyków, nieopartych na naturalnych składnikach. Jeśli natomiast przyjrzeć się temu, jaki jest udział naturalnych kosmetyków w stosunku do zwykłych, kosmetyczki badanych wyglądają następująco: 36% badanych posiada większość kosmetyków naturalnych, 33% tylko niektóre, natomiast 32% jest na etapie, że wymienia wszystkie swoje kosmetyki na naturalne.
Osoby, które kupują kosmetyki naturalne, charakteryzuje znacznie większa wrażliwość na to, co zawiera etykieta produktu. Wśród takich osób aż 46% poszukuje na etykietach kosmetyków informacji o działaniu produktu i zawartości konkretnych składników. Około 40% chce znaleźć informacje o miejscu produkcji, certyfikacie i tym, czego nie zawiera kosmetyk.
To, że wśród Polaków rośnie świadomość konsumencka, jest jednym z najcenniejszych wniosków płynących z raportu.
https://youtu.be/cU6AumGCqUQBrak komentarzy pod tym artykułem
Dodaj komentarz